melvinsblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Melvin Råsten - 31 maj 2011 18:08

I dag hade jag kul för vi har jobbat ut matteboken. Sista sidan är lättare en den första!!!  Och så har vi gjort klart alla papper och småböcker det var TRÅKIGT.   Och i slutet av dan lekte alla i pinnskogen med Ann-Charlotte det var kul.  Och på lunchen blev det ris och vegetarisk biff. Det var inte så gott.Och jag cycklade till och från skolan men jag lekte med Melker efter också.     Och om 3 dagar slutar skolan YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPEEEY

Av Melvin Råsten - 30 maj 2011 15:12

I dag gick vi på MUSEUM. Det var kul för vi fick se skelett som var stendöda för dom var 9000 år gamla.   Och vi har tittat på runstenar och en uråldrig kappa. Vi har också tittat på Istiden. När vi kom tillbaka från Järnåldern till Istiden var det ganska kallt.  

Av Melvin Råsten - 27 maj 2011 08:54

I måndags jobbade vi med matte tal upp till 1000 det är jätte kul att jobba med med det.  Och i tisdags hade vi SO det var lite mysko när vi jobbade med det för det var tyst lite för tyst.Men i onsdags var det OK för vi hade idrott vi körde någon slags skattjakt, det var kul för vi VANN!!!

Och i torsdags såg vi på Scooby Doo den var bra. För den var lite blandat lite var roligt,lite var läskigt och lite var tråkigt.

Nu är det fredag nu skriver alla i klassen veckobrev.



PS.Mitt Pirates of the caribbean pc spel har kommit!  


Av Melvin Råsten - 26 maj 2011 14:29

Tjenare! I dag såg vi på Scooby Doo den var jätterolig men lite dålig för dom sjöng på engelska. Och på lunchen blev det makaroner och köttfärssås så jag åt jättemycket mmmm. Och på morgonen cyklade jag med min granne Adam. Det var kul. 


PS. När jag har skrivit klart får jag spela mitt nya data spel!  

Av Melvin Råsten - 25 maj 2011 16:33

I dag hade vi gympa vi fick vara i pinnskogen och gömma pyttekonor. Det var svårt men roligt det var...svoligt    ha ha ha ha ha!!! Men vi har också haft musik det var kul för vi har övat till skolavslutningen.  Men när vi hade slutat fick jag 7 tennisbollar i magen, 1 i huvudet och 1 på armen (det lät sssssssssssvvvvvvcccccccccccccccccccccccc!!!)

Av Melvin Råsten - 24 maj 2011 18:09

HEJ ALLA FANS + MER FANS!!! I dag har vi knytit ihop våran SO-bok till en bok det var roligt.  Vi har också fått se Lars hämta Elliots leksaksfallskärmshoppare från taket.  Men det har varit fasansfullt jag...jag...jag ramlade bö hö hö.  

Av Melvin Råsten - 23 maj 2011 15:43

I dag gjorde vi egna meningar av ord från veckans ord det var kul.Och på lunchen åt jag superduperjupiter mycket mat för det var kyckling med ris. och på vägen mötte jag ett kryp som jag har döpt till Vincent. 

Vincent -}   




(Det var svårt att göra en pil)

Av Melvin Råsten - 20 maj 2011 08:59

För fyra dagar sen var dat måndag då hade vi matte vi jobbade med tempratur det var kul!!!  Och i tisdags jobbade vi med mönster. Vi fick hitta på egna mönster, rita klart mönster och rita av mönster.  Men på onsdagen hade vi gympa jag skrev att vi körde brännboll men vi lekte burken!  Och på torsdagen alltså i går hade vi SO vi fick rita och skriva om järnåldern. Man skulle rita en gård och ett långhus det var svårt men ändå roligt.  Men i dag skriver jag veckobrev. Idag har vi dessutom idrott efter rasten.

Presentation


Namn: Melvin
Född: 2002
Bor: Norrtälje

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards